Kapitel 5 - Var är bilen?

Justin var tyst en stund.

-          Tja, jag måste nog tänka på det. Jag menar, du dissa ju mig totalt igår kväll.

Han fortsatte gå, men Selena stod helt stilla. Hon kunde inte förstå vad Justin nyss sagt. Då vände Justin sig om, sprang om henne och krama Selena.

-          Jag skojar ju bara, klart jag vill gifta mig med dig!

Innan Selena hann reagera kysste Justin henne.

-          Fast kan jag få ringarna och fria lite mer romantiskt sen? Fråga Justin.

-          Aa, visst. Meningen var inte att göra det här, mitt ute i stan. Men eftersom du fråga…

-          Men följ med mig, har en sak att hämta. Eller snarare två saker.

-          Vadå?

-          Det är en överraskning.

-          Du gillar överraskningar du!

-          Jag gillar att överraska min ängel. Speciellt när hon minst anar det! Sa han och log.

Så Justin och Selena gick iväg till resebyrån, utan att Selena visste om att det var dit de skulle. På vägen dit prata Jelena om allt möjligt. Det var ganska tomt på gatorna eftersom det var väldigt tidigt. Så Jelena fick gå i lugn och ro, inga paparazzis, inga galna fans, bara de två. Men kunde höra deras skratt från långt håll. De hade det verkligen roligt, precis som vanligt. Nu kom de fram till resebyrån.

-          Ska du åka iväg någon stans? Frågade Selena.

-          Ja, eller nej. Eller jag ska åka till Hawaii… med dig.

-          Va? Sa Selena glatt.

-          Ja, jag har reserverat en resa dit om två veckor. Du vill väl åka med?

-          Självklart! Jag har alltid velat åka dit! Sa Selena och krama Justin, hon gav honom även en puss på kinden.

Justin log och gick in i resebyrån med Selena. Det var ingen vid kassan men snart kom det en ung tjej.

-          God morgon. Vad kan jag hjälpa er med?

-          Jag är här för att hämta två biljetter som jag reserverat.

-          Vad är ditt namn, resmål och datum på resan?

-          Justin Bieber, jag och Selena ska åka till Hawaii om två veckor, på lördag.

-          Här hittade jag din reservation. Vänta lite så hämtar jag biljetterna.

Selena hade gått bort till en vägg full med broskyrer, hon tog några med Hawaii och läste lite.

-          Gud vad jag längtar tills resan! Jag har alltid drömt om att åka dit. Och nu får jag äntligen göra det, med dig. Och det är så vackert där, och romantiskt!

-          Jag visste att du skulle älska idén!

Justin hade gått bort till Selena som hade lagt armarna om Justins axlar, och Justin höll om Selenas midja.

-          Tack, sa Selena.

-          Varsågod älskling.

De var precis på väg att kyssas då de plötsligt hörde att tjejen kom tillbaka. De släppte varandra och gick bort mot kassan.

-          Varsågod. Och ni har redan betalat va? Frågade tjejen.

-          Nej, jag tänkte göra det nu. Tar ni kredit kort?

-          Ja, men har ni verkligen så mycket pengar i kredit kortet?

-          Jadå, oroa dig inte för det.

-          Okej då. Det blir 3 623 dollar (25 599 kr) tack.

Justin betala, fick sina biljetter och så gick de. När de kom ut hade det kommit mer folk ut på gatan. Det var inte lika tomt längre, utan snarare fullt. Jelena gick snabbt emot bilen och försökte inte bli igen kända. Men det gick självklart inte. En grupp tjejer kom fram till dem.

-          Omg! Jag, jag menar vi, älskar er! Snälla kan vi få autograf? Sa en av tjejerna.

-          Och ta kort? Sa en annan tjej.

-          Såklart! Sa Selena och log.

Jelena gav tjejerna var sin autograf, varsin bild och en gruppbild. Sedan vinka de hejdå och fortsatte gå mot bilen. När de kom fram öppna Selena dörren åt Justin.

-          Du behöver inte öppna åt mig, skrattade Justin

-          Du öppnar ju åt mig.

-          För jag vill vara en gentleman, men du behöver inte.

-          Tänk om jag vill vara en gentlekvinna då, skojade Selena och gick runt bilen för att sätta sig.

-          Visst, om du vill vara en gentlekvinna så visst, skrattade Justin.

-          Kan du köra till parkeringen vid avenyn. Jag har min bil där. Frågade Justin.

-          Jag tänkte att vi kunde gå till Starbucks först. Skulle dit tidigare men det var stängt.

-          Gärna, har inte ätit något och är lite hungrig.

-          Samma här.

Selena körde till Starbucks och så gick de in. Som tur kände ingen igen de. Ingen kom fram till dem i alla fall. De beställde var sin dricka och gick sedan tillbaka till bilen. Selena startade bilen och körde mot avenyn.

-          Ska vi hitta på något idag? Frågade Selena.

-          Som vad?

-          Vet inte.

-          Kan vi inte träffa några vänner och hitta på något kul?

-          Bra idé! Men vilka?

-          Alfredo? Sa Justin.

-          Ashley C? Sa Selena.

-          Jaden? Sa Justin.

-          Visst, vi säger så.

-          Vill du inte bjuda någon mer? Frågade Justin.

-          Samantha?

-          Visst. Men jag har lust att dansa, kan vi inte åka till någon nattklubb? Sa Justin

-          Jaden då?

-          Vi bjuder med honom någon annan gång.

-          Som du vill.

Nu var de framme vid avenyns parkering och Justin och Selena gick av.

-          Var parkerade du bilen? Frågade Selena.

-          Där borta, sa Justin och pekade.

-          Då går vi dit då.

-          Nej, du behöver inte följa med. Åk hem nu så ringer jag dig sen.

-          Säker?

-          Jadå.

-          Okej, hej då älskling. Och glöm inte att ringa. Sa Selena och kysste Justin snabbt.

-          Hejdå älskling, klart jag inte kommer glömma.

Sedan gick de mot sina bilar. Selena satte sig i sin bil och körde iväg. Justin gick mot hörnet där han parkerat bilen. Fast när han kom fram var den inte där. Han tittade runt men bilen var inte där! Han tog upp mobilen och ringde Selena. Hon svarade efter två signaler.

-          Redan hemma sötnos? Sa Selena med en söt röst.

-          Nej men jag tror någon har tagit min bil.

-          Va? Är du seriös eller är detta ett av dina skämt? Sa Selena oroligt.

-          Jag är helt seriös! Bilen är borta! Sa Justin.

-          Jag kommer direkt, ring polisen och Kenny.

-          Jag ska, skynda dig!

-          Puss.

-          Puss.

De la på, men Justin kände oro. Var kunde hans bil vara? Vem har tagit den?

 

Vad tycker ni? Kommentera gärna! Vi vill så gärna veta vad ni tycker! Minst två kommentarer för nästa kapitel.

/S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra men du skriver som en bok det gör mig förvirrad

2012-10-15 @ 01:24:58
Postat av: Ellen

Jätte braaaaaaaaaaa kapitel!!!!

2012-10-15 @ 07:10:12
Postat av: ö

du skriver lite förvirade men anars är den as grym

2012-10-15 @ 11:34:48
Postat av: Anonym

Bra! men man bli lite förvirrad... försöka att alltid ha rätt kasus och tempus former i texten så blir det nog bättre:)

2012-10-15 @ 17:17:43
Postat av: lissa

kan ni skriva noveller om jelena ? :)

2012-10-15 @ 19:49:38
Postat av: lissa

oj skrev fel jag menar kan ni skreva oftare noveller om jelena ? :) sorry

2012-10-15 @ 19:51:10
Postat av: hannah

Älskar den asså den är skit bra jag är kär i den hihi näe kommer nästa är helt beroende allt är bra ändra ingenthing omg älskar den så himla mycket :D

2012-10-16 @ 21:06:57
Postat av: evelina

Men vad bra du skriver. Bara blir helt kär i det vill at du ska skriva 3kapitel per dag.

2012-10-16 @ 21:48:21
URL: http://misslisigols.blogg.se
Postat av: Admin på sidan!

Ni som skriver negativa saker, vi blir glada över det! Ni lär oss saker vi kan göra bättre till nästa gång! Och ni som skriver snälla saker! Åh de rör verkligen.. Men vi har väldigt mkt i skolan just nu.. Hoppas de är okej för er? Ett nytt kapitel kommer nog ut imorgon! Kram..
Pss. Vill också säga att de är två admins på sidan..

2012-10-16 @ 22:20:39
Postat av: Anonym

Omg älskar novellen helt kär i den har tipsat några av mina vänner dom gillar den också längtar till nästa kapitel

2012-10-17 @ 17:08:13
Postat av: Anonym

när kommer nästa kapitlet ? ( kapitel 6 )
btw: älskar bloggen :) <333

2012-10-17 @ 19:24:58

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback