kapitel 3 - Restaurangen

 

 

-          Innan man gifter sig så förlovar man sig, eller hur? Frågade Justin.

-           Oftast så aa, hurså? Svarade Selena.

-          Skulle du vilja förlova dig med mig? Undrade Justin.

-          Tyvärr Justin, jag tror inte jag är redo för något sånt just nu, sa Selena.

Justin suckade, han blev lite sårad. Men Justin hade inte köpt någon ring än så de var ingen fara, Justin ropade på servitrisen,

-          Är ni klara för att beställa? Frågade servitrisen.

-          Ja, absolut! Svarade Jelena.

-          Så vad vill ni ha? Frågade servitrisen.

-          Jag vill ha nummer nio, oxfilé med pommes! Svara Justin.

-          Öhhm, jag tar nog samma sak, svarade Selena.

-          Maten kommer ut m ungefär 10-20 minuter. Sa servitrisen.

-          Tack så mycket, svarade Jelena.

Justin var lite deppig, han var lite småsur på Selena för hon hade sagt nej, men Selena hade inte varit helt ärlig mot Justin, själv så tyckte hon att hon var ”redo”. Men Justin visste inte om vad som skulle hända imorgon. De hade gått tio minuter av tystnad, ingen av oss hade sagt ett ända ljud.

-          Justin? Vad hade du tänkt göra imorgon? Frågade Selena.

-          Vara med dig, gissar jag? Svarade Justin.

-          Vad bra, jag har en överraskning till dig, sa Selena.

-          Har …

Och då avbröt servitrisen.

-          Hoppas de smakar, sa servetrisen.

Dem han inte svara så var hon borta, hon gillade tydligen inte Jelena. Efter ungefär en timme så hade dem ätit klart.

-          Notan tack! Skrek Justin högt!

Dem gick ut ur restaurangen. Dem gick hand i hand till parkeringen. Justin öppnade dörren till Selena. Selena gick in, sedan så gick Justin runt bilen och gick in. Justin satte in bilnyklarna i bilen, och satte sedan på radion. As Long As You Love Me var på..  båda sjöng med,

-          As long as you…

Det var något fel med radion så de avbröts. Justin starta bilen, han skjutsa hem Selena, dem pratade inte så mycket. Men tillslut så om dem fram. Selena böjde sig över till Justins sida och gav honom en puss,

-          Älskar dig, och glöm aldrig de. Sa Selena

-          Älskar dig så mycket så man inte an beskriva det med ord!

Justin gick ut ur bilen och gick och öppna Selenas dörr.

-          Hej då min prinsessa! Sa Justin.

Selena han inte säga något, Justin pussade henne.

Selena gick långsamt upp till sitt hus, där hennes pappa och mamma väntade på henne. Hon knackade på, hennes mamma öppnade dörren. Selena tog av sig yttekläderna och gick in.

-          Mamma? Jag har ont i huvudet. Sa Selena

-          Här har du en Alvedon, jag kan också göra en kopp te till dig, om du vill..? Sa Mandy.

-          Om de hjälper så gärna, svarade Selena.

Då skulle Mandy få chansen att berätta en sak till Selena,

-          Selena du kan komma ner! De är färdigt! Sa Mandy!

Selena kom ner, Braian och Mandy satt vid bordet och skulle precis berätta till Selena.

-          Selena? vi har en sak som vi måste berätta till dig! Sa dem,

-          Vadå? Sa Selena tveksamt!

-          Du ska få ett syskon om åtta månader. Sa dem.

-          Är det SANT? Sa Selena med en jätteglad röst!

-          Jaa! Svarade dem!

-          Vad trevligt, men nu måste jag gå och lägga mig ska träffa Justin imorgon. Sa Selena

-          God natt gumman! Svarade dem,

Selena bytte om, och kröp in i sin säng. 

 

Hoppas ni gillar det! 

Släng gärna in en komentar, minst en komentar till nästa kapitel! 

kramar /J


Kommentarer
Postat av: Ricky

Meeer

2012-10-14 @ 19:32:21

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback