Kapitel 1 - Stranden

 

-          Hej älskling, sa Selena

-          Hej gumman. Svarade Justin.

-          Vad ska vi hitta på idag? Frågade Selena.

-          Vi kan väll gå till stranden och bada, eller så kan vi kanske gå och shoppa? Vad tycker du? Sa Justin.

-          Men du kan vi väll gå och bada? Eller? Svarade Selena.

-          Okej, de kommer att bli kul, sa Justin.

-          Men jag går hem till mig och hämtar mina saker, så träffas vi här om en timma. Okej? Sa Selena.

-          Då säger vi så. Ses sen, älskar dig. Sa Justin.

-          Älskar dig mer, ses sen! Sa Selena.

Justin gick upp till sitt hus och packa sina saker. Han visste inte vilka shorts han skulle ta, han har ganska många. Men tillslut så bestämde han sig, det hade gått ungefär fem minuter. Så han visste inte vad han skulle göra. Så han passade på att städa sitt hus lite. De gick hyffsat snabbt. Nu hade han packat klart allting, han fick en idé. Han tog upp sin mobil och ringde ett samtal.

-          Hej, jag skulle vilja beställa två första klass biljetter till Hawaii. Sa Justin

-           Ja, okej? Jag kan kolla om de finns. Ett ögonblick… Svarade hon

-          Ja, de finns, skulle de vara okej om ni åker på lördag om två veckor? Frågade hon.

-          Absolut, de skulle vara toppen. Sa Justin.

-          Men du kan komma till butiken imorgon bitti och hämta dina biljetter. Sa hon.

-          Men då säger vi så. Tack så mycket för hjälpen. Sa Justin.

Och då la hon på. De var längesen Justin och Selena var på en restaurang, så Justin gick till sin jacka och skulle ta sina bilnycklar, men med hans tur så var dem såklart inte där. Tog upp min mobil och ringde Selena.

-          Hej gumman, har du sätt mina bilnycklar? Frågade Justin.

-          Hej älskling, nej de har jag tyvärr inte gjort. Men har du kollat i din blåa skin jacka? Svarade Selena.

-          Nej, de har jag inte gjort, men jag kan kolla. Tack så mycket för hjälpen. Puss! Sa Justin

-          Älskar dig, svarade Selena.

Selena hade rätt, dem var i Justins blåa skinnjacka, Justin skulle gå till restauranten och boka bort till klockan åtta. Om en halvtimme så skulle Justin vara vid stranden. Justin satte sig i bilen och tryckte på gasknappen, han fick alla rödljus på vägen, han hade ont om tid, han parkerade bilen på tio minuters parkering, han gick in i restauranten och då började alla skrika. Alla galna fans sprang fram till Justin. Han vill ju inte göra sina fans besvikna så han tog några bilder, skrev några autografer och gav några kramar. Han kom änklingen fram till kassan.

-          Hej, jag vill boka ett bort för två till klockan åtta. Sa Justin.

-          Okej, då ses vi då. Svarade han i kassan.

Justin gick förbi alla galna fans igen, han satte sig i bilen och gasade. Han hade tio minuter på sig att hinna, han var nästan framme efter fem minuter, fast då kom han på att han hade glömt sin väska med sina saker hemma. Han bromsa, och han körde tillbaka. Han sprang upp till huset hämta sin väska tog sina nycklar låste huset och gick tillbaka till bilen, då fick ha ett samtal av Selena.

-          Hej, förlåt men jag kommer att komma lite sent. Sa Selena.

-          Haha, de är lugnt. Jag kommer också att komma lite sent. Är där om ungefär tio minuter. Sa Justin.

-          Då ses vi då. Hej då. Sa Selena.

Efter några minuter var Justin framme. Selena satt där vid stranden och sola. Justin parkerade bilen och gick ner till Selena.

-          Hej. Sa Justin.

-          Hej älskling. svarade Selena.

Justin tog av sig tröjan.

-          Ska vi gå ner och bada? Frågade Justin.

-          Gärna, svarade Selena direkt.

Dem badade jättelänge, efter några timmar fick Justin en tanke.

-          Selena? Hur mycket är klockan? Undrade Justin.

-          Jag har ingen aning, kanske runt åtta. Svarade Selena.

Justin tog Selena i handen och sprang upp ur vattnet. Justin tog upp mobilen och kollade på klockan.

 

 

Vad tycker ni om det första kapitlet?

Komentera gärna vad ni tycker! 

Nästa kapitel kommer ut senare idag,

 

Kramar. /J


Kommentarer
Postat av: Ida

Jätte bra <3

2012-10-14 @ 17:21:56
URL: http://jelenanoovell.blogg.se
Postat av: Sööta Elin

Jag gullade inte att det står typ han sa eller svarade hon!!! Ändra det och det kan bli ganska bra!

2012-10-15 @ 16:48:19
Postat av: mira

är allt vad du skriver sant ? :)

2012-10-15 @ 18:05:16
URL: http://mirasson.devote.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback